Reklamacje dotyczące towarów
1. INSTALSTYLE Marcin Przybyłek jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 556[1] – 556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres biuro@instalstyle.pl. instalstyle.pl Marcin Przybyłek zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
3. InstalStyle Marcin Przybyłek nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
4. Jeśli zakupiony towar został
uszkodzony w trakcie przesyłania prosimy odesłać go wraz z kopią
otrzymanej faktury lub paragonu oraz protokołem szkody sporządzonym z
kurierem ze szczegółowym opisem przyczyn reklamacji. W przypadku
uszkodzenia mechanicznego paczki prosimy zażądać od kuriera spisania
protokołu szkodowego oraz odesłanie do nas jego oryginału z uszkodzoną
paczką (ważne, żeby nastąpiło to w dniu dostawy!) i niezwłocznie
zawiadomić nas o tym fakcie. Jeżeli dostarczany towar, paczka nosi ślady
uszkodzeń mechanicznych, a nie został sporządzony protokół szkody w
obecności kuriera, reklamacja takich uszkodzeń jest bezzasadna i nie
podlega odpowiedzialności odszkodowawczej.
Warunkiem uznania szkody jest niezwłoczne odesłanie uszkodzonej paczki koniecznie razem z oryginałem protokołu szkodowego i poinformowanie Działu Reklamacji sklepu (biuro@instalstyle.pl) o takim zdarzeniu. Produkt zostanie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli będzie to niemożliwe zwrócimy pieniądze.
5. Podstawą uznania reklamacji produktów jest przedstawienie dowodu montażu w/w produktu przez fachowców posiadających do tego celu wyposażenie, wiedzę i kompetencje. Jeśli firma lub osoba montująca produkty lub podzespoły nie posiada tego rodzaju usług ujętych w zakresie swojej działalności gospodarczej, reklamacja nie będzie uwzględniona. Proszę dołączyć zeskanowany dokument do zgłoszenia reklamacyjnego.
Link do protokołu reklamacyjnego: Protokół Reklamacyjny
Prawo do odstąpienia od umowy
1. Wyłącznie Klientowi będącemu jednocześnie Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas InstalStyle Marcin Przybyłek, Ul. Stary Jasiniec 83, 86-010 Koronowo, biuro@instalstyle.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
3. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej instalstyle.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną). Prosimy o dołączenie do oświadczenia odstąpienia od umowy paragon zakupu. Jeżeli oświadczenie będzie składane pocztą elektroniczną prosimy dołączyć skan paragonu. Jeżeli zdarzyło się, że paragon się zgubił prosimy dołączyć oświadczenie o braku paragonu.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Zgodnie z ustawą, która weszła
25 grudnia 2014 roku konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający
poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie
odstąpienia od umowy. Oznacza to, że to na konsumencie spoczywa
obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia.
Konsument może zatem po otrzymaniu produktu sprawdzić jego charakter,
kompletność, cechy czy funkcjonowanie. Może to jednak zrobić tak, jakby
robił to w sklepie stacjonarnym. Tym samym kupujący ponosi
odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące
następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania
pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.
5. Zwrot towaru jest możliwy tylko wtedy kiedy spełnia poniższe warunki:
– znajduje się w oryginalnych opakowaniach, które nie
są naruszone, uszkodzone, poplamione, opisane oraz nie noszą śladów
oznaczeń klienta oraz towar nie nosi śladów użytkowania ani montażu
Wszystkie odsyłane części bez dodatkowego zabezpieczenia
ochronnego oryginalnych opakowań, oklejone taśmą, jakimikolwiek
naklejkami, listami przewozowymi, opisane etc bezpośrednio na
oryginalnych opakowaniach części, zniszczone podczas transportu
powrotnego od Klienta, NIE BĘDĄ przyjmowane przez nasz sklep.
Link do oświadczenia zgubienia paragonu:Oświadczenie zagubienia paragonu
Link do formularza zwrotu towaru:Formularz zwrotu towaru
Skutki odstąpienia od umowy
1. W przypadku odstąpienia od niniejszej
umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających
z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w
każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy
poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od
niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych
sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej
transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne
rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w
związku z tym zwrotem.
2. Możemy wstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia
nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz lub rzeczy
niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym
poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest
zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.